Saturday 29 June 2013

kembalikan tahun 2011 aku

Assalamualaikum.

Dah lama aku tak update blog ni. Nak masuk 6 bulan jugak ni. Hahaha. Sekarang baru rindukan blog sendiri. Fuhh Fuhhh *tiup habuk*

Aku nak mulakan pun tak tahu lah sebab title post ni pun aku nak describe pun agak susah. Tak apa lah. Kita mula sikit demi sikit.

Tahun 2011 hingga Tahun 2013. Satu jangka masa yang agak lama. Macam macam dah terjadi ketika itu.

Sejujurnya, aku nakkan kembali diri aku ketika aku berusia 15 tahun pada tahun 2011 itu. Aku mahukan diri aku ketika itu pada saat ini. Diri aku yang sekarang ini sangat mendukacitakan. Pada aku lah. Mungkin pada pandangan kasar orang tak kot.

Diri aku ketika 2011 amat lurus, naif dan sedikit skema budaknya. Budak baik orang kata kan. Ada BFF. Masa tu aku tak pernah bercinta lagi. Masa tu just minat senyap senyap jelah. Kihkihkih noty betul aku ni. Bab study pulak sempoi je tapi tahap pengisian ilmu tu memang optimum. Homework tak pernah lupa buat, kadang kadang je malas nak buat tinggalkan kosong. hehehe.

Okay aku dah hairan dah dengan cara penulisan aku. Sebenarnya aku harap aku dapat balik ke masa-masa genting yang memerlukan aku membuat keputusan yang tepat dan terbaik untuk aku. Aku sedar selama ni aku banyak buat silap. Sekarang ni aku suka compare diri aku masa form 3 dengan form 5. Yelah, masa form 3 tu aku dapat result PMR cantik je A dia, masa form 5 ni struggle gila nak dapat A- . Jadi aku gunakan form 3 sebagai satu medium untuk aku memotivasikan diri aku sendiri. Engko orang ingat aku ni tak risau ke pasal SPM? Pehh risau wehhh.

Hmm, mungkin kalau aku tak mengenali apa itu cinta dari awal dulu kan bagus? Terkadang aku lihat kawan-kawan aku yang single-mingle tu relaks je hidup. Happy go lucky. But for couples, always sad, sometimes happy, sometimes moody or crazy. Hahhhh *sigh*

Mulai dari saat ini, aku akan lupakan erti cinta makwe dan tumpukan pada SPM sahaja. Pengetua kata, buang couple tu dulu. Jangan kerana couple, SPM hancur berderai.Aku takut ilmu aku tak berkat kerana couple. Aku dah mula rasa gundah gelisah. Engko cuba fikir, SPM tu lah penentu masa depan. Kalau hancur kat situ, memang kau hidup...hmm entahh lah. Aku taknak kecewakan mak bapak aku. Jodoh tu belum tentu betul ke tidak. Kalau SPM aku teruk, nanti tak dapat masuk IPT, pastu kerja yang gaji sikit, pastu tak dapat tanggung family. Haa, kan susah tu.

Jadi aku dah buat keputusan. Segala kesilapan yang aku dah buat akan aku perbetulkan sebab aku tahu tindakan aku ini akan dapat beri kebaikan kepada semua orang. Itu sahaja. Aku sekarang ni lebih sayangkan SPM aku daripada perkara yang boleh buat SPM aku hancur.

Untuk si dia, maafkan saya. Saya sedar, masih jauh lagi ranjau kehidupan kita. Belum masanya lagi. Saya tahu saya dah hampakan awak. Tapi saya juga taknak hampakan diri saya kerana awak. Biarlah kita kehilangan, daripada merasai kekesalan sepanjang hidup.

Assalamualaikum.



No comments:

Post a Comment