Sunday 27 January 2013

Warkah untukmu, Alang...

Assalamualaikum, kali ini aku nak up entri pasal sahabat aku. Mohd Farhan Ramli atau aku selalu panggil dia, Alang. Sebelum tu, mari kita sedekahkan Al-Fatihah buat Alang.. Semoga roh arwah tenang disisi Nya dan dicucuri rahmat serta sejahtera hendaknya.

Alang.. sebelum ni aku memang tak rapat sangat dengan kau, tapi masa kita form 3 aku dapat rasakan apa itu erti persahabatan. Ketawa bersama susah pun bersama. Banyak kenangan yang aku tak dapat lupakan sampai ke hari ini. Kau faham perangai aku, aku layan otak kau, kau pun layan perangai pelik aku. Kita ni dah macam adik beradik walaupun jumpa kat sekolah je. Kau lah satu-satunya teman rapat aku yang aku pun tak faham kenapa boleh layan baik kaw-kaw. Mungkin attitude kita ni sama kot. Ketawa bila nak ketawa, serius tak kira masa. Hehehe.. 

Alang.. Tahun lepas aku struggle gila dengan form 4. Memang mencabar habis. Subjek baru semuanya buat otak aku mereng. Kalau kau belajar rasanya kau pun boleh ikut mereng dengan aku sekali..hahaha. Tapi kan Alang, aku masa awal tahun memang tunggu kau datang sekolah. Aku memang dah plan kalau kau satu kelas dengan aku, aku nak kau duduk sebelah aku. Mesti best kan? Boleh kita berbual pasal Edisi Khas. Hahaha. Teringat masa form 3, masa tu kita lepak kat belakang surau sekolah waktu pagi, kau dengan aku selalu berbual cerita pasal Edisi Khas kat TV3 tu, kau ingat tak pasal tagline Abang Saleng? "Tapi Sayangggggg~" Hahaha itu yang tak boleh belah sampai ada satu hari tu, kita berdua kenakan Aizat. Bila dia sebut je "Tapi", kita sebut "Tapi Sayangggg~" Hahaha memang pecah perut masa tu. Lagi satu kau paling suka masa part Munir berjoget kena buli dengan Azlee dan Ah Chong. "Senyum.. Aku dah kena buli, Senyum..." Hahahaha. Lawak gila.

Alang.. Kalau kau ada sekarang ni mesti kau dah bangga dengan aku. Aku ingat lagi janji aku kat kau. Ingat tak masa kita form 3 lepas kem KRS kat Kota Tinggi tu, aku ada cakap kat kau yang kalau kau masih stay kat Impian Emas, aku join kawad kaki KRS dengan kau. Tahun lepas aku dah tunaikan janji itu walaupun kau dah tak ada sebagai tanda penghormatan untuk sahabat yang aku kasihi. Tahun ni aku jadi ketua Platun, memang tugasnya agak berat tapi aku jadikan kau sebagai inspirasi aku. Kau kan dari form 2 join kawad kaki, kalau kau ada mesti kau dah jadi senior. Aku ni semi-senior je. Hehehe.

Alang.. Serius aku rindu sangat dengan kau. Rindu nak layan kepala otak kau yang gila-gila tu. Aku masih ingat waktu kita pergi library time rehat. Lepak sambil makan roti ikan bilis.. Pehh syok woo. Pastu masa PJ kita berebut posisi penjaga gol. Itu yang paling takleh blah. Kadang aku mengalah je dengan kau walaupun geram betei masa tu. Hihihi. Pasal 6A2B pulak.. Kau yang paling steady pernah aku jumpa. Serius aku terkejut tengok result PMR kau walaupun masa kau form 3 kau sibuk dengan kawad kaki je. Power siot.. Aku yang tak join kawad pun dapat result sama macam kau tapi kira okaylah. Alhamdulillah..



Alang.. aku harap kau kat atas Sana kau tak lupakan aku lah ye. Walaupun kau dah tak ada tapi segala kenangan kau dengan aku memang aku tak lupakan sampai bila-bila. Susah nak cari sahabat yang betul-betul okay dengan aku. Susah juga nak cari sahabat macam kau, Alang.. Hari ini 27hb Januari 2013 genap setahun kau pergi tinggalkan aku dengan kawan-kawan yang lain. Sememangnya Allah s.w.t sayang sangat kat kau sebab tu Dia ambil kau dulu. Aku memang rasa sedih. Inilah kali pertama aku rasa kehilangan seseorang yang rapat bebenor dengan aku. Aku doakan kau semoga kau ditempatkan bersama orang-orang yang beriman lagi beramal soleh serta dicucuri rahmat dan sejahtera.. Aamin.. 

P kirim salam S: Al-Fatihah buat arwah...

No comments:

Post a Comment